יום חמישי, 2 באוגוסט 2012

ראיון עם גילי שרר לסרי - מעצבת תכשיטים ובעלת המותג Gili Life Collection

גילי ואני היינו חברות זמן מה בפייסבוק מבלי להכיר באמת. החברות הוירטואלית נוצרה בזכות בעלי היקר, שהיה חבר לספסל הלימודים של גילי בנעורים. בחודשים האחרונים ראיתי את גילי מעלה לפייסבוק יצירות אמנות שהיא יוצרת במו ידיה. למה הכוונה? גילי מעצבת תכשיטים מאוד מקורית, שהתחברתי אליה עם התמונה של התכשיט הראשון שראיתי. שלחתי לה הודעה בפייסבוק ומכאן העניינים התגלגלו. החלטתי לערוך איתה ראיון בבלוג, כדי שגם אתם תכירו את המוכשרת הזאת, שכה התאהבתי בה. 


גילי שרר לסרי

אז מי את גילי שרר?
אני אמא. אישה. מעצבת ומאוהבת. חיפאית גאה. בוגרת בהצטיינות לימודי עיצוב גרפי במחלקה לתקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצ"ו חיפה. בעלת סטודיו לעיצוב המתעסק במיתוג, איור וסביבת מסך.
אמא לשתי בנות מדהימות - עלמה ואופיר – שמעניקות לי כל יום את החשק ליצור וחושפות אותי לעולמות מדהימים עם כל צעד חדש שהן עושות. וכמובן, בת זוג לבעל מדהים ומפרגן אין סוף.

מאיפה הגיעה ההחלטה ליצור תכשיטים?
חומרים שונים תמיד היו הפטיש שלי. אני מגיעה מעולם של גילוי ועשייה. בתור בת להורים אדריכלים, מגיל צעיר נחשפתי לחיפוש האין סופי הזה - האפשרויות הבלתי נדלות של חומרים והטרנספורמציה שלהם לתוך עולם אחר. באחד מהפרויקטים בסטודיו נחשפתי לעבודה בחומר האקרילי התעשייתי - פרספקס. באותו פרויקט עבדתי עם מכונת לייזר, למדתי את תהליך העשייה, ובין השימושים נוצרו חלקים קטנים מדהימים ששיחקו בין שקיפות ואטימות, בין עדינות לתעשייה - מעין טנגו מרענן. ושוב כחלק מהחיפוש, אותם החלקים הורכבו על שרשרת ומשם נוצרו צורות שונות, משחקים חדשים ורצון להתנסות. אני חושבת שמעצב מהלב אף פעם לא מסתפק בשגרת היום יום שלו. תמיד יש את התשוקה הזו לבדוק, לחקור, ליצר משהו חדש ומשם זה בא, מהבטן.

באילו חומרים את יוצרת?
כרגע אני עובדת עם פרספקס (או בשפה המקצועית - זכוכית אקרילית), חומר המגיע מעולם התעשייה ומוכר בדרך כלל כאשר הוא מוגש במשטחים גדולים. העבודה עם החומר נעשית באמצעות חיתוך לייזר. את הפרספקס אני משלבת עם חומרים מוכרים מעולם התכשיטים - גולדפילד, פליז, כסף וכדומה.
כמובן שכל יום הוא התחלה חדשה ולכן החיפוש לא נגמר אף פעם ולכן אין לדעת מה יום יוליד. עכשיו לדוגמא, אני עובדת על קולקציה חדשה שתצא בקרוב ותכלול הדפסים שונים של טקסטורות ואיורים על גבי הפרספקס.

מהיכן מגיעה ההשראה שלך לעיצוב הקולקציה?
ההשראה לעיצוב מגיעה מהעולם הגרפי הסובב את חיי - בין אם זה מאיורים ישנים שלי, מטקסטורת המרצפות בחדר המדרגות של הסטודיו או מאגדה שהקראתי לביתי לפני השינה.
הקולקציה משחקת במקפצה של אורבניות, פוסט מודרנה ושילובה ברומנטיקה, וינטאג' ורוך.
הטרנספורמציה שהחומרים עוברים משימושם כחומרים תעשייתיים לתוך עולם האקססוריז מאפשרת את ריענון המלתחה, גיוונה בצבעים ושקיפויות, ונותנת את החופש להשתולל עם גודל, צורה, חריטה וחיבור. תכונות החומר מאפשרות נגישות למגוון רחב של פריטי אמנות, החל מעדין ורך ועד גס וגדול.
בעיצוב הקולקציות אני נהנית לשחק בתכונות החומר, לעבד אותו, לגרוע ממנו ולאפשר לו להעניק חיים חדשים - תכונותיו המיוחדות ועיבודו דרך חיתוך לייזר יוצרים עולם חדש ומלא. השילוב המדהים בין יציבות החומר, שקיפותו לעיתים ודרך החיתוך, מאפשר משחק בין גס ועדין, בין שקט לרועש ובין חוצפה וניקיון. מחומר שמגיע מעולם התעשייה לתוך עולם הרומנטיקה ולעיתים גם לעולם האורבני.

אילו מעצבים את מעריכה ואוהבת?
את פיליפ סטארק אני מאוד מעריכה. יש בו את החיפוש האין סופי הזה שאני כל כך אוהבת, הנגיעה בכל תחומי העיצוב - אופנה, אדריכלות, מוצר. מעצב נוסף הוא רון ארד. כמו פיליפ, מעין תחושת גאונות של נגיעה בכל כך הרבה תחומים וכמובן הצלחה מדהימה ברוב המקרים, לטעמי. אפשר לשים לב לעקביות שבי, אני קוראת לזה "לאונרדו דה וינצ'י סטייל" – המעצב מספר אחד, איש האשכולות, ההגדרה האולטימטיבית מבחינתי למעצב.

מה עוד היית רוצה שנדע עלייך?
שאין לדעת מה יהיה שבוע הבא :)

היכן אפשר לרכוש את התכשיטים שלך?
את התכשיטים כרגע ניתן לרכוש און ליין בחנות שלי במרמלדה מרקט או בחנות באטסי.
וכמובן שניתן ליצור קשר ולקבוע פגישה אישית.






וזאת השרשרת שקיבלתי מגילי במתנה ליום ההולדת

זה גם המקום לציין שגילי יצירה ליין עגילים מקסים שכל הכנסותיו הן קודש לילדי "וראייטי" ישראל. עלות זוג עגילים – 20 ש"ח בלבד ואפשר לרכוש גם אותם בחנות המרמלדה בלינק שמעל.



תודה לגילי על הראיון ותודה לכם שאתם כאן :)
נשיקות
שרונה

2 תגובות:

BeautyBitch אמר/ה...

אהבתי מאוד כמה מהפריטים בפוסט. שמחה שהכרת לי אותה :)

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

איזה כיף שאהבת! תודה מותק.