יום ראשון, 30 במרץ 2014

H.Stern משיקה קולקציה חדשה בהשראת רישומי הארכיטקט אוסקר נימאייר

בשבוע שעבר השיקה רשת התכשיטים היוקרתית H.Stern את הקולקציה החדשה שלה לשנת 2014 בהשראת רישומי הארכטיקט הברזיאלי הידוע אוסקר נימאייר.
נימאייר, שנחשב כאדריכל הבריזאלי הידוע ביותר ואחראי על אתרים חשובים ביותר בברזיל ובעיר הבירה ברזיליה בפרט, היה ידוע ברישומיו ובעבודותיו בעלי הקווים המעוגלים.
צוות המעצבים של H.Stern הוקסם מהיופי של עבודתו והנציח אותם על גבי תכשיטים, בקולקציה חדשה, מינימליסטית ומופלאה.

התכשיטים החדשים מתקבצים לכדי קולקציה, המתחלקת לשלושה ליינים שונים:

Copan – אחד הסמלים הארכיטקטוניים הידועים של העיר סאו פאולו שבברזיל. בניין קופאן מרחף כמו גל אל האופק של המטרופולין מאז 1950, ועומד במנוגד לזוויות הישרות השולטות באדריכלות המקומית.
העיצוב הגלי מעורר התדהמה של בניין זה, שהוא אחד מהבניינים המזוהים ביותר עם סגנונו של נימאייר, הוא מקור ההשראה לטבעת הקופאן החדשה אשר מוצגת בצורניות גלית, עשויה בזהב לבן 18 קארט עם יהלומים.

התמונה לקוחה מכאן

Monument – פארק איביראפוארה, גם הוא בסאו פאולו ברזיל, הוא מיזם שיצר נימאייר בשנת 1954 לרגל חגיגות 400 השנים לעיר. הפסל שבהשראתו נוצרו העגילים היפים בזהב צהוב 18 קארט (או בזהב לבן עם יהלומים) הוצב בפארק המרשים אולם למעשה רק אנשים ספורים ראו אותו. זמן קצר לאחר הצבתו, הפסל נעלם ועד היום לא יודעים בוודאות האם הושמד או שמישהו פשוט גנב אותו.

סקיצה של נימאייר לפרק איביראפוארה


Flower – יצירתו של נימאייר כוללת גם רישומי הכנה וסקיצות בעלי אופי ייחודי. אחד מהם למשל הוא רישום של יד האוחזת בפרח בעל ארבעה עלים. רישום זה הוא מקור ההשראה לטבעות חדשות בזהב צהוב לבן, 18 קארט עם יהלומים וכן לתליון ולשני זוגות עגילים – באחד מהם בפרח, בזהב לבן 18 קארט עם יהלומים, צמוד אל תנוך האוזן, ובדגם התלוי, מייצג זהב צהוב 18 קארט את הפרח.


סקיצה של נימאייר לפרח


היופי שבקולקציה החדשה הוא בעיקר הפשטות והמינימליזם שבתכשיטים. גם ללא העמסה ביהלומים ואבנים טובות, העיצוב הפשטני שהולם את עבודתו של נימאייר, נותן את הטון האלגנטי ובעל נוכחות מרשימה עד מאוד.

הקולקציה הראשונה של תכשיטים H.Stern אשר נוצרה לכבודו של הארכיטקט ותוך שיתוף פעולה עימו, הושקה כבר בשנת 2008. נימאייר אישר באופן אישי את עיצוב התכשיטים בקולקציה.
הנה כמה דגמים מתוך הקולקציה הראשונה:


את הקולקציה החדשה, נימאייר כבר לא הספיק לראות שכן בשנת 2012 הוא נפטר כשהוא בגיל 105. 
תוכלו להשיג אותה ברשת חנויות H.Stern ברחבי הארץ ובנתב"ג. 

ולסיום, שיר מקסים בניחוח בריזלאי לכבוד השקת הקולקציה:


נשיקות,
שרונה.

3 תגובות:

ציפי לוין אמר/ה...

שרונה פוסט מקסים! את עגילי הזהב הארוכים מדדתי בדיוטי פרי לפני כחצי שנה. הם נהדרים....אז מאחלת לך שתקבלי מתנה מאחת הקולקציות!! נשיקות!

דולורס והענבים אמר/ה...

קולקציה חביבה ביותר, לא הייתי מתנגדת לקבל פריט או יותר..:) והכי חשוב, לא לשכוח שנימאייר הוא שתכנן את המגדל הפאלוסי של אוניברסיטת חיפה ועל כך שמורה לו פינה חמה ביותר בליבי!

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

ציפי - תודה רבה יקירה, גם אני מאחלת לעצמי לקבל משהו, אולי כמתנת לידה :)

דולורס - את צודקת למדי! אני מאוד התרגשתי כששמעתי שהוא אחראי בין השאר לתכנון האדריכלי של אוניברסיטת חיפה, כמו גם מספר בניינים בכיכר המדינה!
כבוד גדול שיש לנו גם בארץ מהסגנון הייחודי של האדריכל החשוב הזה.
כיף שאת כאן!